دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
بازدید ها | 92 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 850 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 279 |
پاورپوینت مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی در 279 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
تفاوت تفکر عقلگرایان با تفکر تجربی:
در تفکر عقلگرایان روش قیاسی مبنای کار است، بدین معنی که با استدلال و روش منطقی و تحلیل عقلانی فرد میتواند حقایق را کشف کند.
در تفکر تجربی روش استقرایی مبنای کار است، بدین معنی که با مشاهده و آزمایش و شناخت ماهیت پدیدهها میتوان با شناخت جزئیات و ارتباط آنها با یکدیگر به کلیات پی برد.
انواع علم:
1)علم حضوری:
یعنی اینکه واقعیت معلوم، پیش انسان حاضر باشد و واسطه و صورتی در کار نباشد. مانندعلم به خود و یا علم به ترس.
2)علم حصولی:
یعنی علمی که بر اساس مفهوم و واقعیت خارجی و با واسطه برای انسان حاصل می گردد. مانند علم به اشیای خارج.
دیدگاههای شناختی:
1)دیدگاه تجربه گرایی و پوزیتیویسم
2)دیدگاه عقل گرایی
3)دیدگاه استنباطی
دیدگاه تجربهگرایی وپوزیتیویسم:
این دیدگاه فلسفی در مقابل عقلگرایی سنتی و ارسطویی شکل گرفت و سابقه آن به دوره رنسانس علمی(قرن 14 تا 16)باز میگردد و بانی این تفکر را فرانسیس بیکن مینامند.
تجربهگرایی نوین:
این مکتب فلسفی وسیله شناخت را حواس انسان میداند و معتقد است شناختی اعتبار دارد که به وسیله یکی از حواس قابل درک باشد.دیدگاه عقلگرایی:
این دیدگاه بر اساس روش استقرار قیاسی استوار است و اعتقاد دارد که حواس انسان هیچگاه کلیت و ضرورت اصول و مفاهیم را در نمییابد و لذا منشا دیگری به نام عقل ضرورت دارد.
دیدگاه استنباطی:
براساس این دیدگاه، فهمیدن زندگی یا استنباط تنها با اندیشه امکانپذیر نیست بلکه باید از استنباط و کلیه نیروهای احساسی برای درک آن استفاده نمود.
مشخصات تحقیقات علمی:
1)برخوردار بودن از آداب و تشریفات خاص
2)توسعه قلمرو معرفت
3)شناخت حاصل از نتیجه و تحقیق در بیرون ذهن واقعیت و مابهازای خارجی داشته باشد.
ویژگیها و قواعد تحقیق علمی:
1)توسعهای بودن
2)قابلیت بررسی داشتن
3)نظم داشتن
4)تخصص طلبی
5)قابلیت تعمیم
6)دقت طلبی
7)واقعی بودن
8)قاعده تجاهل
9)صبر طلبی
10)جرات طلبی
11)نیاز به مدیریت واحد
12)رعایت اصل بیطرفی
13)اجتهادی بودن تحقیق
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 34 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 319 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 98 |
برسی تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دختردانشکده ادبیات و علوم انسانی
فهرست مطالب
عنوان فصل اول : کلیات صفحه
1-1 مقدمه------------------------------------
2-1 بیان مسئله -------------------------------
3-1 ضرورت و اهمیت تحقیق ----------------------
4-1 اهداف تحقیق ------------------------------
5-1 تعریف مفاهیم و اصطلاحات -------------------
1-5-1 اوقات فراغت ----------------------------
1-5-2 اوقات فراغت در لغت ---------------------
1-5-3 اوقات در لغت ---------------------------
1-5-4 فراغت در لغت ---------------------------
1-5-5 موفقیت در لغت --------------------------
1-5-6 موفقیت تحصیلی --------------------------
فصل دوم پیشینه تحقیق
1-2 پژوهش های انجام شده در داخل کشور --------
1-1-2چگونگی اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه اصفهان با تاکید برفعالیتهای ورزشی ---------------------------
2-1-2 نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه کشوربا تاکید بر فعالیتهای ورزشی------------------------------ 3-1-2 بررسی مشکلات گذران اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه شهید چمران
4-1-2اوقات فراغت و شکل گیری شخصیت فرهنگی در دبیرستان تهران
5-1-2بررسی میزان علاقه مندی و تعیین اولویت های مورد علاقه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی ----------------------
6-1-2بررسی نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی ---------------------------------------------
7-1-2بررسی اوقات فراغت شهروندان شهر مشهد -----
جنسیت و اوقات فراغت در عرصه های زندگی شهری --
2-2پژوهش های انجام در خارج از کشور -----------
1- 2-2فراغت در شهر --------------------------
2- 2-2اوقات فراغت جوانان -------------------
3- 2-2تئوری فراغت --------------------------
فصل سوم : چهار چوب نظری
1-3بررسی آراء و اندیشه های صاحب نظران------
1-1-3نظریات رایزرمن -----------------------
2-1-3نظریات رایت میلز ---------------------
3-1-3نظریات فلوئید هاوس--------------------
4-1-3نظریات اسپنسر-------------------------
1-2-3تئوری رفتار واتسن --------------------
2-2-3تئوری انگیزه جورج هومز----------------
3-2-3تئوری طبقات گرازیا -------------------
4-2-3تئوری مربوط به رابطه فراغت بازی ------
3-3فرضیات تحقیق ---------------------------
4-3مدل تحلیلی تحقیق -----------------------
فصل چهارم : مبانی روش تحقیق
1-4روش تحقیق ------------------------------
2-4جامعه آماری ----------------------------
3-4واحد تحلیل -----------------------------
4-4شیوه ی نمونه گیری ----------------------
5-4حجم نمونه ------------------------------
6-4تعریف عملیاتی تحقیق --------------------
فصل پنجم : یافته های تحقیق
فهرست جداول -------------------------------
1-5تحلیل های تک متغیره --------------------
1-1-5 دوره تحصیلی -------------------------
2-1-5 معدل کل------------------------------
3-1-5 وضعیت تاهل --------------------------
4-1-5 رشته تحصیلی -------------------------
5-1-5 شغل پدر -----------------------------
6-1-5 میزان تحصیلات پدر --------------------
7-1-5 درآمد ماهیانه خانوار-----------------
8-1-5 آیا در طول سال تحصیلی به فعالیت ورزشی می پردازید؟
9-1-5 نوع فعالیت ورزشی شما چیست؟ ----------
10-1-5 انگیزه شما از انجام فعالیت ورزشی چیست ؟
11-1-5 میزان رضایت شما از انجام فعالیت ورزشی چیست ؟
12-1-5 آیا در کلاس های فرهنگی ورزشی شرکت می کنید؟
13-1-5 در چه کلاسهای فرهنگی و آموزشی شرکت می کنید ؟
14-1-5 انگیزه شما از انجام این فعالیت چیست ؟
15-1-5 میزان رضایت شما از انجام این فعالیت چیست ؟
16-1-5 آیا به فعالیت مذهبی هم می پردازید؟ --
17-1-5 نوع فعالیت مذهبی شما چیست ؟ ---------
18-1-5 انگیزه شما از انجام این فعالیت چیست؟
19-1-5 میزان رضایت شما از انجام این فعالیت چیست؟
20-1-5 آیا در انجمن ها و تشکل های مذهبی شرکت می کنید؟
21-1-5 نوع انجمنی که در آن فعالیت می کنید چیست ؟
22-1-5 انگیزه شما از انجام این فعالیت چیست؟
23-1-5 میزان رضایت شما از انجام این فعالیت چیست ؟
24-1-5 در اوقات فراغت به چه تفریحاتی می پردازید؟
2-5تحلیل های دو متغیره --------------------
1- 2-5رابطه بین دوره ی تحصیلی با میزان شرکت در فعالیت های فوق برنامه ----------------------------------
2- 2-5رابطه وضعیت تاهل با میزان شرکت در فعالیت های فوق برنامه -----------------------------------------
3- 2-5رابطه بین نوع فعالیت های فوق برنامه با موفقیت تحصیلی
4- 2-5رابطه پایگاه اجتماعی با میزان شرکت در فعالیت های فوق برنامه ----------------------------------
5- 2-5رابطه بین انگیزه شرکت در فعالیت های فوق برنامه با میزان شرکت در
این فعالیتها -----------------------------
6- 2-5رابطه بین میزان رضایت از شرکت در فعالیت های فوق برنامه با میزان شرکت در این فعالیت ها--------------
7- 2-5رابطه بین میزان رضایت از شرکت در برنامه های فوق برنامه با موفقیت
در تحصیل ----------------------------------
فصل ششم : نتیجه گیری
1-6 نتیجه گیری ----------------------------
2-6فهرست منابع و ماخذ ---------------------
3-6ضمائم ----------------------------------
1-1مقدمه
یکی از عرصههایی که زندگی روزمره را بازنمایی میکند و قدرت و مقاومت را در زندگی انسانها به نمایش میگذارد عرصهی فراغت است.
فراغت عرصهای است که اختیار و آزادی انسانها در آن عرصه بیشتر قابل اعمال است. در نتیجه برخلاف کار که انضباط بیشتری را ایجاب میکند، فضای مناسبی برای مقاومت در برابر رویههای فرهنگی جا افتاده و برای پدید آوردن روالها و کردارهای جدید است. از این روست که گفتهاند فراغت میتواند فرهنگ ایجاد کند و هویت افراد را اشکار سازد.
برخی از پژوهشگران بر این باورند که پدیده فراغت در سرتاسر تاریخ زندگی بشر وجود داشته و خاص زمان مشخصی نیست . اما برخی دیگر فراغت را پدیدهای میدانند که با تمدن صنعتی پیود دارد و معتقدند که دارای دو ویژگی و شرایط خاص است که عبارتند از: 1ـ تحت تأثیر مراسم اجباری و الزامات فرهنگی و اجتماعی نیست، بلکه با اراده و اختیار فرد سپری میشود. (براون ،1996 صفحه92)
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 38 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 10197 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
14 کیس همراه با سوال مدیریت منابع انسانی ( case study) کیس های واقعی منابع انسانی
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 79 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 47 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
فرم پرسشنامه باز خروج از سازمان ( منابع انسانی)
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 46 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1383 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
شامل: مشخصات دوره کواترنری، شناخت یخچال ها و یخبندان ها در کواترنر، محل و چگونگی تشکیل یخچال ها در کواترنر، تقسیم بندی دوره های یخچالی، پیدایش انسان در دوره کواترنری، اسکیموها در دوره کواترنر، آشنایی مدل های خانه های اسکیموها در معماری نوین، تاثیر یخچال کواترنر بر روی معمارها